tisdag 24 april 2007

Mode som intresse?

Jag måste säga att jag är less. Jag har äntligen äntligen fått hem min älskade Mulberry, och det enda man får höra är klagan om hur galen och knäpp man är som har köpt en väska för 2000 spänn. (Vilket enligt mig ändå var ett fynd eftersom den kostar 7000 ny!) Men kan man inte acceptera att mode och shopping faktikt är ett intresse? Innan jag köpte väskan hade jag planer på att köpa en ny digitalkamera, och det var det minsann ingen som ifrågasatte. Men så fort man har köpt en sak, som man kanske kan få en, enligt vissa, likvärdig på typ H&M så är det dåligt och slösaktigt, och man är helt plötsligt galen. Jag älskar min väskan och ångrar inte för en sekund att jag köpte den istället för digitalkameran, så det så!

Elektroniska saker som man egentligen knappt behöver, eller saker till "riktiga" intressen, så som ex. sport är fullkomligt accepterat, men inte sådant som hör till mode... Jag håller helt med Sofia, i hennes inläggFatale.

Inga kommentarer: