tisdag 3 juli 2007

Beställningsberoende


Bilder från: La Redoute, Ellos, Adlibris och Everyday Minerals

Eftersom min pojkvän börjar tidigt på morgnarna och jag sent betyder det att jag sitter ensam här vid datorn på kvällarna. Vilket betyder att jag är helt lämnad åt mitt öde att utforska alla nätbutiker. Detta har medfört att jag inte har hunnit göra mindre än fyra beställningar på bara ett dygn. Böcker, kläder, skor och smink. Jag är hopplös. (Men jag intalar min själv att det är saker jag behöver.)

Från Ellos blev det en blommig klänning jag kollat på länge, 2-pack koftor och en klänning med fickor. Allt för priset av 347 kronor.

Från La Redoute beställde jag ett par röda lacksandaler. Jag hade egentligen tänkt beställa ett par silvriga ballerinas, men allt strulade igår, och när jag skulle beställa dem idag var de slut i min storlek. Frågan änom jag behöver dessa nu när jag redan har köpt röda sandaler? Dessa kostade 281 kronor.

Från Adlibris beställde jag fyra olika chick-lit. Härligt att ha något att läsa i sommar om solen bara vill titta fram. Det blev: Lycksökare av Lesley Lokko, Storlek 37 av Denise Rudberg, Grevgatan 22 av Jenny Leeb och Stjärnfabriken av Clare Naylor. Dessa kostade endast 154 kronor tillsammans.

Den sista beställningen jag gjorde var från Everyday Minerals vilka jag rekommenderar varmt. Otroligt bra mineralssmink till otroligt bra priser. Förra gången jag beställde tog jag ett provpaket då man får tre olika små foundations, ett rouge och en concealer helt gratis. Jag blev otroligt nöjd och beställde därför nu ett set med burkarna i fullstorlek. Två foundations, ett rouge, ett puder, en concealer, och en valfri pensel för 28 dollar. Med frakt gick detta på 259 kronor. Så länge man inte åker på tull är ju detta super!

Inga kommentarer: